Nieuws

Masterclass Facebook groot succes!

Op vrijdagochtend 9 februari jl. werd op het hoofdkantoor van Facebook in Amsterdam een Masterclass speciaal voor FGHS leden door Facebook gegeven. Met ruim 50 aanwezigen zat de presentatieruimte helemaal vol. De Masterclass bestond uit 2 delen; een algemeen en een practisch deel.
Tijdens het algemeen deel werden de trends – de grootste veranderingen over 3 jaar (2021) in fashion besproken:

“Door de e-commerce ben je altijd maar 1 klik verwijderd van je aankoop. Het is niet meer de vraag OF maar WANNEER de e-commerce voor jou een rol speelt.
Data wordt key,en steeds transparanter. Breng je customer journey in beeld. Dit customer journey proces zelf verandert niet, maar het is wel korter geworden. We worden in onze aankoop door veel meer kanalen beïnvloed. Facebook en Instagram zijn je nieuwe storefront.”, aldus Facebook.

Tijdens het practische gedeelte werd ingegaan op hoe de klant te bereiken: “Bereik je klant mobiel daar waar ze zijn, waar ze hun tijd spenderen”.
De Marketing Funnel van Facebook ziet er als volgt uit:

Aan de hand van e-mailadressen is het mogelijk om een koppeling met Facebook te maken. Op deze manier kan je bijvoorbeeld bezoekers van je website retargetten (JRS bedankt voor het verslag!).

Door de aanwezigen werd teruggeken op een informatieve en nuttige ochtend.  Hieronder enkel reacties van deelnemers;
– “De Facebook masterclass vond ik erg interessant, te meer omdat Facebook bij mij niet bekend staat om haar toegankelijkheid. Via FGHS waren wij een keer in de bijzondere gelegenheid om een kijkje te nemen in de keuken, en dus konden wij meer te weten komen over de plannen van Facebook met betrekking tot de (sport)retail. Ik kijk daarom terug op een interessante en plezierige ochtend in Amsterdam”, Stephan Dekker Marketing manager Mizuno Benelux
– “Vanuit Speedo zijn wij blij dat wij aanwezig mochten zijn bij deze Masterclass Facebook bij Facebook in Amsterdam. Op voorhand dachten wij dat onze verantwoordelijke persoon voor social media het meest aan deze masterclass zou hebben en dat de insteek wat meer zou zijn over de do’s en don’t op Facebook.  Uiteindelijk hebben wij een zeer goede uitleg gehad over de mechanieken achter het platform Facebook en de vele extra mogelijkheden welke Facebook kan bieden om in contact te treden onze doelgroepen. Super interessante informatie allemaal waar wij beiden veel aan hebben gehad”, Coen Stoker,Country Manager
– “Wederom een uiterst leerzame workshop van de FGHS. Een heldere uiteenzetting van de vele mogelijkheden en kansen die sociale media te bieden hebben” ,Martijn OostromMarketing Manager Saucony Benelux
– “Goed om te zien dat ook de FGHS nieuwe media als Facebook serieus neemt en een kennissessie voor haar leden verzorgt. Dat dit onderwerp actueel en relevant is bleek wel uit de enorme opkomt. Een leerzame sessie waarmee nog maar eens onderstreept wordt hoe krachtig social-media kan zijn, ook voor de sportleveranciers”, Ezechiël Kruijer, Marketing Manager Craft Benelux

Gepubliceerd op: