Event

Informatie Bijeenkomst RFID In De Sport

11.06.2019 - Sport Business Center in Leusden

Intersport, Perry Sport/Aktiesport, Footlocker, Daka en Sport 2000 hebben besloten om dit jaar RFID uit te rollen in hun winkels en hebben uw hulp daarbij nodig.
RFID is simpel gezegd een chip met antenne waarmee op afstand gelezen kan worden welke EAN-code dit artikel heeft. Daarnaast krijgt ook ieder stuk een eigen uniek nummer. In seconden kunnen honderden artikelen op deze wijze met hoge betrouwbaarheid geteld worden. 

De retailers maken deze stap omdat zij in de omnichannel aanpak een 99% betrouwbare voorraad, qua aantal en plaats, moeten hebben om de belofte aan de consumenten waar te kunnen maken. De verticale retailers; retailer als Decathlon maar ook merken met eigen winkels als adidas en Nike zijn de multibrand winkels al voorgegaan in RFID en laten een omzetstijging zien van tussen de 5% en 10%. Merken als Nike en Asics hebben reeds besloten om met ingang van zomer 2019 ook hun wholesale klanten te leveren met RFID.

Bovengenoemde retailers vragen u om uw artikelen te voorzien van een RFID tag.
Deze kunnen in hun winkels gebruikt worden om de voorraad wekelijks te inventariseren. Het aanbrengen van RFID tags aan uw producten biedt tevens u kansen om uw processen te verbeteren, naast het voordeel van de omzetstijging die ook bij u terecht zal komen.

Als FGHS ondersteunen we deze ontwikkeling van harte en trekken we hierbij samen op met o.a. INretail, Euretco, Modint en GS1.

Dit bericht/onderwerp zal wellicht de nodige vragen oproepen. Wat kost dit, wat kan ik er zelf mee en hoe werkt dat? Daarom organiseren wij een informatie bijeenkomst om u hierbij te helpen. De informatiebijeenkomst zal worden gehouden op dinsdag 11 juni om 13.30 uur in het SBC te Leusden. Aanmelden kan HIER  Op deze middag zullen ook een aantal van bovengenoemde sportdetaillisten meer tekst en uitleg geven en hun persoonlijke ervaringen met u delen.

Website: www.sportsbusinesscenter.nl/