Nieuws

Druk bezocht informatieve bijeenkomst; RFID in de Sport

Met een opkomst van ruim 70 leden kan gezegd worden dat RFID leeft bij de leden. RFID is simpel gezegd een chip met antenne waarmee op afstand gelezen kan worden welke EAN-code dit artikel heeft. Daarnaast krijgt ook ieder stuk een eigen uniek nummer. In seconden kunnen honderden artikelen op deze wijze met hoge betrouwbaarheid geteld worden.Dit en veel meer werd door GS1 uitgelegd en gepresenteerd.
Ook vertegenwoordigers vanĀ Intersport, Perry Sport/Aktiesport, Footlocker, Daka en Sport 2000 waren aanwezig en vertelden waarom zij graag RFID op de winkelvloer hebben en dat zij daarbij de hulp van de sportleveranciers nodig hebben.
De retailers maken deze stap omdat zij in de omnichannel aanpak een 99% betrouwbare voorraad, qua aantal en plaats, moeten hebben om de belofte aan de consumenten waar te kunnen maken. De verticale retailers; retailer als Decathlon maar ook merken met eigen winkels als adidas en Nike zijn de multibrand winkels al voorgegaan in RFID en laten een omzetstijging zien van tussen de 5% en 10%.
Merken als Nike en Asics hebben reeds besloten om met ingang van zomer 2019 ook hun wholesale klanten te leveren met RFID.

Samen met GS1 zal de FGHS na de zomervakantie aan deze bijeenkomst een vervolg geven.

Gepubliceerd op: