Nieuws

FGHS Ruitersportworkshop ’17 een succes!

De ruitersportvakhandel en haar leveranciers kunnen terugkijken op een zeer geslaagde workshop die werd gehouden op maandag 19 juni jl. op de prachtig gelegen locatie Dorhout Mees in Biddinghuizen. Ondanks de zomerse temperaturen waren de deelnemers gemotiveerd om aanwezig te zijn; zij verkozen de workshop boven het strand! Namens de organiserende leveranciers heette Dirk Vinken van de FGHS alle aanwezigen van harte welkom. In het kort verwees hij ook nog naar het in 2016 gepubliceerde Grote Paardenonderzoek 2015 van de KNHS, waarin de Nederlandse paardensporter in beeld wordt gebracht. De uitkomsten geven inzicht in onder andere tijdsbesteding, motivatie, gedragingen en wensen. Een belangrijke en mooie conclusie uit het onderzoek is, dat paardensporters gepassioneerd zijn en op zoek naar beleving. Dat was meteen een mooi bruggetje naar het onderwerp en de sprekers van de workshop.

Leo van de Polder, Global Development Director van het bedrijf Shop!, begon de workshop met een enthousiaste, informatieve presentatie. Hij liet door middel van diverse foto’s en voorbeelden zien hoe men het gedrag van de koper kan beïnvloeden en hoe gemakkelijk het soms is om van de shopper in de winkel een koper te maken. Daarbij gaf hij expliciet aan dat dit niet alleen geldt voor de grote bedrijven, maar zeker ook voor de locale ruitersportwinkel. “Maak van je winkel/merk een local hero!”, zo riep hij alle aanwezigen op. Het is belangrijk de shopper in het hart te raken, door persoonlijke aandacht te geven en oprechte interesse te tonen. Dit maakt van de shopper al snel een koper.

Na een korte pauze nam Arthur Feenstra het stokje van Leo over. Arthur is volgens Leo een prachtig voorbeeld voor de Shopper Experience waar hij zelf over sprak. Arthur Feenstra, eigenaar en commercieel directeur van Only for Men, liet de aanwezigen zien en horen dat Only for Men altijd net een stapje verder gaat dan andere winkels als het gaat om experience en winkelbeleving. Hij gaf daarvan een paar aansprekende voorbeelden. Ook was één van zijn adviezen om de samenwerking te zoeken met andere lokale detaillisten en samen met hen bijvoorbeeld ludieke acties te bedenken. Je krijgt door deze samenwerking weer andere mensen in de winkel, die misschien op een later tijdstip je nieuwe klanten zullen zijn.  Na deze boeiende presentaties mocht Dirk Vinken namens de ruitersportleveranciers de prijswinner bekendmaken van de loting. De firma Country Mill bleek de gelukkige te zijn en mag binnenkort een bezoek verwachten van Leo van de Polder, die hen een op de praktijk gerichte workshop zal aanbieden. Na deze 2 presentaties was het tijd voor iets geheel anders; kleiduiven- en pijl en boogschieten. Het schietprogramma bleek een succes, veel deelnemers waren enthousiast.   Aansluitend aan het sportieve gebeuren was het genieten met een borrel en een goed verzorgde BBQ. Tevens was het een goed moment om op een ontspannen en informele wijze met collega’s, leveranciers en branchegenoten in gesprek te gaan en ervaringen uit te wisselen.

 

DE LEVERANCIERS DIE DEZE INSPIRERENDE DAG MOGELIJK HEBBEN GEMAAKT, ZIJN: Bieman de Haas BV, Brokx Sport BV, Casco International GmbH, Handelsonderneming H. Bammens BV, Horka International BV, Horsepoint International BV, Jansen International Trading BV, JRS, Petrie Rijlaarzen BV

 

Gepubliceerd op: